10/23/2021

HAYATTAN KISA NOTLAR 2

 


Güneşli ama sepserin bir İstanbul'dan merhabalar .Güneşin biraz tadını çıkaralım bu hafta sonu blogcum zira donma moduna geçecekmişiz. Kaybolmuş kendisini arama çalışmalarına katılan amca gibiyim biraz ama olsun, her şey aramakla başlıyor neticede :) 


Ne oldum ? Yeniden hala oldum :) Bir kuzucuk daha eklendi ailemize. Ablaları gibi cimcime bir hanım kız olacağının sinyallerini veriyor şimdiden. Hanım kız ve annesi kendi aralarında, anne-kız kavgasının startını verirken,  ben ve kuzucuklarım arasında çok daha fantastik olaylar dönüyordu. 


Ne yaptım ? Asla ama asla, katiyen olmaz denilen şeyi, çayımın şekerini ayırdım. İnsafsızca yaptığım bu eylemin ceremesini çekiyorum elbet. Koca çaydanlık bitmeden kalkmayan ben, 1 bardak ile boynu bükük bıraktım çayı. Hiç içmeyeyim dedim ama  çay bağımlısıyım sanırım. İçmeyince baş ağrısı yapıyor. Sonuç olarak , 10 gün kadardır böylesi kötü bir tecrübe ediniyorum. İlk zamanlar tahammül edilemeyen bir tat iken şimdilerde tahammül edilebilir bir tat var çayda ama hala çok kötü be. Kendime bu eziyeti niye yaptığıma gelince, hayatım boyunca aşırı zayıflıktan dert yanan, bolca yediği halde yememiş gibi duran ve 46 kg'ın üzerine çıkmamış ben , tartıda 53'ü görünce panik moda girdim haliyle :)


Ne izledim ? Yargı. Çoğu blogdaşımın da izlediğini gördüğüm dizi pek bi heyecanlı ve güzel ilerliyor. Tanışmayanlar için şöyle kısacık değineyim.




Çöp konteyneri içinde bulunan genç bir kız cesedi ile alakalı Çınar adında bir genç gözaltına alınır. Çınarın babası sevilip sayılan , başarılı bir polis amiri iken abisi de işinde çok iyi bir savcı. Savcı Ilgaz, kardeşinin davası için cevval ,sınırları zorlayan avukat Ceylin'i tutar. Savcı kural ve kaide derken Ceylin her yol mübah kısmına yakın biraz, zıt kutuplar :) Çınar'ı savunacak olan Ceylin, öldürülen kızın kardeşi İnci olduğunu öğrenir ve işler bi hayli karışır.


Etkileyici bir ilk bölüm özeti değindiğim bu kısa tanıtım. İzleyici bağlama garantili bir bölüm sonrası haliyle devam ettik izlemeye.5 bölüm bitti şimdilik. Pazar günü 6.bölüm ile devam edecek :) 


Ne duydum? Çift doz biontech olmalarına rağmen korona olup bir kısmının  evde ama ara sıra hastaneye taşınarak , bir kısmının direk hastanede tedavi olarak kovid ile yeniden burun burun geldiklerini. Kardeşimde kaldığım günlerde komşuları patır patır dökülmeye başlamıştı.


Ne okudum ? Bulgaristan'dan alış veriş için gelenlerin arabalarını ağızlarına kadar doldurup gidecek kadar paralarının bizim paradan kıymetli olduğunu, hamsinin kilosunun 10 lira haberinin külliyen yalan olduğunu, çok ucuzmuş sanki gibi ekmeğin 2,5 lira olacağını  vs. ekonomiye dair binbir çeşit kötü, olumsuz, umut vadetmeyen haber ve paylaşım. Akılda dönen Melek Mosso oldu haliyle. "Hiç ışık yok, farkındayım" 


Biliyorum , iç karartıcı bir final oldu ama durum böyle. Yine de , her şeye rağmen, güzel ve mutlu hafta sonları diliyorum hepimiz için.

17 yorum:

  1. Gözün aydın, bebiş aranıza hoş gelmiş. :)
    Çayı şekersiz içmek için şekeri yavaş yavaş kesmek gerekiyor. Ben bir aya yayarak azalttım. Bir tatlı kaşığı koyardım, sonra yanıma inip bir süre devam ettim, ona alışınca çeyreğe indim, ona da alışınca sıfırladım. :)
    Yargı' yı hiç izlemedim. Akşam kumanda benimkinin elinde olunca kendi dizilerimi bile kaçırıyorum. :)
    Ekonomi iyice kötüye gidiyor malesef. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)

      Ben keskin bir dönüş yaptım hatta ekmeği bile kattım.1 gün boyunca ağzıma tek lokma almadım ve ekmeksiz doyamayacağımı anladım, çok saçma ama öyle :) akşamında elim ayağım düşüp halsiz, mecalsiz kalınca ekmeği rafa kaldırdım şimdilik. Boy kilo orantısı normal aslında ama kilolar vücuda orantılı yayılmayınca sevimsiz olabiliyor :)

      Ben kardeşimle izliyorum. Geçen seneden babamla izlediğim Teşkilat var aynı gün, o hala izliyor, odaları ayırdık bu yüzden:) kısa videolar ile bakıyorum şimdilik teşkilat'a. Böyle de garip dizi takip alışkanlığım var :) tv ekranı ve bilgisayar ekranı arasında yer değiştiriyoruz ki haksızlık olmasın :)

      Ekonomi diye bir şey kalmadı ki :(

      Sil
  2. Yeni gelen bebeişe sağlıklı uzun ömürler.
    Çayı 1989 senesinden beri şekersiz içerim..
    Yargı güzel bir dizi bende beğeniyorum.
    Ekmek 3 lira diye duydum ben sen az indirim yapmışsın.
    Bu gün 30 yumurta bir kalıp peynir bir kilo zeytine 93 tl ödedim, manavı hiç söylemiyorum bile hayat pahalılaştı ne yazık ki paramız değer kaybetti...
    sevgi dolu bir hafta sonu olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)
      Annem babam da uzun süre önce bıraktı şekeri ama benim kadar zorlanmamışlardı :) Bazı semtlerde 2,5 yapıldı bile söylentisi var ama bizim buralarda 2 tl şimdilik. Gramaj ayağına 3 tl de olur, oluyor böyle işler neticede :( 100 tl'nin kıymeti oluyordu en azından yıllar evvel, şimdiki kıymet bu malesef :(

      Sil
  3. Daldan dala olunca mevzular yapar öylesi bir etki :) Kardeşiniz izlediğine göre yanından yöresinden geçersiniz bir şekilde, bir vakitte muhtemelen.Güzel dizi, bozmadan giderse pek bi güzel olur tabi.

    YanıtlaSil
  4. Gözün aydın olsun, sağlıklı, uzun ömürler diliyorum. Ben de oldum olası çayı hiç sevmedim ama tam bir kahve bağımlısıyım. Günde üç dört bardak içiyordum kalp krizi geçirecek gibi oldum mu azalttım artık ben de, o yüzden sizi anlıyorum :) Ülkemizin durumu malum tabii...

    www.kayipfisilti.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:)
      Kahveyi ara ara tüketirim ben de.Pek aramam ama içmeden duramayanların bi hayli çok olduğunu biliyorum.Orta yolu bulmak en iyisi yoksa sıkıntı olabiliyor sahiden.

      Sil
  5. Öncelikle Halalığınız hayırlı olsun:) Sağlıklı ve mutlu bir hayatı olsun:) Çay ve şeker işine gelince yıllarca defalarca denedim... Hep "şekersiz alınır çayın tadı" diyenleri anlamaya çalıştım:) Ama beceremedim ve halen şekerli içip, büyük bir keyif alıyorum:) Şimdiden mutlu haftasonları:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:) Şekersiz çay hiçbir şeye benzemiyor:) içmeye çalışıyorum ama işkence çekiyorum resmen :) biraz daha devam edip durum değerlendirmesi yapmayı planlıyorum şimdilik.Mutlu akşamlar.

      Sil
  6. Yeni misafire de hoş geldin diyelim o zaman.:)

    YanıtlaSil
  7. her bebek yeni umut, sağlıklı güzel günleri olsun.
    yargıyı seyretmedim. hikayesi ilginçmiş. Ben Emanet ve Gönüldağına bakıyorum. bu yılki dizi kotam dolu yani :))
    aşı ile ilgili yorumum ise, hiçbir hoca aşı oldunuz diye hasta olmazsınız demiyor zaten. Kaan Yılancıoğlu var, duydun mu adını bilmem. moleküler biyolog, kızımın bölümünden dolayı, özel alakamız var konuya, en başından beri takip ediyoruz o nedenle. aşı çalışmaları başladığında dediği şey. aşı olduk, hasta olmayacağız diye asla düşünmeyin. hasta olursunuz ama aşısız bünyenizin virüsü karşılaması ile aşılı bünyenizin virüsü karşılaması aynı olmaz. aşı size direnç sağlar, demişti.
    Dünya daha çılgın bir hal aldı. tıpkı 13. yy gibi, tıpkı 20 yy. başı gibi. Çok kırılma görüp yaşayacağız. zaten bence 3. dünya savaşının çıkmasını geçiktiren bir pandemik süreç yaşadık. Pandemi olmasa savaş kapıdaydı zaten. Malesef, ömrümüz sancılı bir döneme denk geldi. Rabbim istikamet üzere olmayı nasip etsin. eğilip bükülmeden sağlamca durabilmeyi ve karşılayabilmeyi.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)

      Bahsettiğiniz doktoru duymadım fakat aşı ile ilgili konuları biliyorum. Yeniden hastalanma durumunda hastanelere taşınmadan atlatılabilir bir süreç yaşanacağından bahsediliyor fakat reelde ki durum pek bu görüşe uymuyor gibi.

      Dediğiniz gibi dünya acayip bir seyirde .Rabbim uzak etsin. Benden de sevgiler.

      Sil
  8. Selam :) Çok güzel bir haber, Halalığınız hayırlı olsun. Allah hayırlı ömürler versin İnşaAllah :)
    Yargı dizisinin afişini ben çok beğendim. aşırı hoş duruyor. Konusu da ayrı bir güzel. İzleyince insanı ekrana kilitliyor bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :)
      Çok teşekkür ederim,amin,inşallah.
      Yargı'nın afişi bence de çok hoş.Son bölümü ile yine bol meraklı ve ters köşeli bıraktı , uzun uzun aaaa çektim finaldeki şaşkınlığıma:)Dizide çalan müzikleri de sevdim,her yönüyle güzel ilerliyor şu an için.

      Sil
  9. ay ben de artık yazsa anlatsa diyorduum, şükür :) halalık ve şeker, kiloda çok neşelendim yaaa :) yine tatlı anlatmışsın :) covid deme aman bir daha, üzüldük zaten daha önce sen ve ailenee bir daha üzülmeyeliim :) ekonomi fena evet, ya bizimkiler gidip yunanistandan filan bir dolu şey alırdı, istanbuldan gidip, ucuz diye, şimdi bulgarlar bizden mi alıyormuş, fenaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok döndüm yerimde yazmıyorum diye :) eve dönünce damladım hemen bloga:) teşekkür ederim.Yok yok uzak olsun hepimizden.İşler terse dönmüş maalesef:( geçen hafta birkaç haberde görmüştüm.

      Sil