7/11/2021

CRUELLA - FİLM (2021)

 



Çocukluğumuzun siyah-beyaz'lı , dalmaçyalı köpeklerin kürkleri için peşinden koşan kötü kadını geri döndü. Banker Bilo filminin dillere pelesenk olmuş  " sor bakim niye yaptım"  konsepti ile hem de :) Bu konsept yeni değil aslında.Yakın zamanda izlediğim(iz)  Joker filmi de bu soru etrafında şekillenmiş ve kötü adam olarak kabul gören Joker'e bambaşka bir pencereden bakmamı(zı) sağlamıştı. Batman'a karşı olmayan sempatimi de negatif yöne çevirmişti :)


Annesinin ölümüne şahit olmuş olan küçük  Estella'nın yaşam hikayesi ile başlıyor film. Farklı, sıradışı ve yetenekli olan Estella  , sokaklarda kendisi gibi yetim kalmış olan 2 çocuk ile yaşamaya başlıyor ve bir nevi kendi çetesini (ailesini) kuruyor. Hırsızlık yapan Estella'nın   modaya karşı büyük bir ilgisi var. Nihayetinde moda konusunda dahi kabul edilen Baroness Von Helman'ın dikkatini çekiyor ve yanında çalışmaya başlıyor. Bu ikili arasında yaşanılanlar ve geçmişin açığa çıkan gerçekleri Estella'yı adım adım Cruella De Vil olmaya taşıyor. Daha doğrusu gerçekte kim olduğunu bulmasına vesile oluyor.


Söz konusu moda olduğundan Baroness'e karşı açmış olduğu savaş muazzam şov gösterilerine dönüşüyor. Abartı denilen şey bol miktar mevcut haliyle. Cruella'nın dikkatleri üzerine çekmek , kendini ispat etmek ve meydan okumak için yaptığı hamleler çok iyi, hatta dahiyane :) İlk meydana çıkışında ki hali  Açlık Oyunları'nda ki Katniss 'ı getirdi akla. Fakat diğerleri denk geldiğim sahneler değildi. Kelebekler ile olan kısmı sanırım içlerinden en iyi olan numaraydı. Seçmekte zorlandığımı da itiraf edeyim bu arada :) İzlememiş olanlara açık vermemek için bu kadar söyleyebiliyorum sadece :) .


Punch Rock kostümlerin tasarımı Jenny Beavan'a aitmiş. Bildiğimden değil google amcadan öğrendiğimden bu :) .Filmin müzik yelpazaesi de bi hayli geniş. Cruelle De Vil kimmiş şarkısı bu. Spoi içeriyor haliyle biraz :) Filmin teması da bu kültür üzerine kurulu.




Bildiğimiz Cruella'dan farklı bu. Dalmaçyalılara ufak bir atıf var ama akıbetleri aynı değil mesela.Bir de filmin başrollerinden diyebileceğimiz 2 köpek var hikaye içinde. Tabi bu durum başlangıç olmasından kaynaklı olabilir. Zira neler yapabileceği konusunda geçen diyaloglarda,  henüz yaşlanmadığına, ileride neler yapabileceğinin belli olmayacağına dair atıf var :)


Film birçok gönderme yapıyormuş, işi bilenler öyle diyor. Ben gibi çoğu şeyinden bihaber iseniz tüm o göndermelerden bahseden bir içerik var şurada .( tık,tık  ) Filmi izledikten sonra okumanız yerinde olur bence. Ama , o göndermeleri bilmemek de seyir keyfinden bir şey eksiltmiyor.


Keyifli bir filmdi. Hafta sonu için değerlendirilebilir.



7 yorum:

  1. Bunu Deep de önermişti sanırım. İzledim ben de keyifliydi, renkliydi. Bazı şeyler fazla tesadüf eseri olunca pek de etkileyici gelmedi. Siyah beyaz saçlı kişi çok başarılı oynuyordu, onu sevdim ama hikayesi pek derin gelmedi. Daha çok görselliğe önem verilmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takip ettiğim blogların bazılarında gördüm ben de ama hangilerinde unuttum :) Hikayesi derin değildi evet, işlenebilir miydi, mümkün ama o abartının içinde tuhaf kaçabilirdi sanki. Cruella bile Estella'nın üzerine bi toprak atmadı :)

      Sil
  2. ya çok komik eğlenceli yaa, arada bir açıp izlicem bu filmi, bir de barones rolündeki oyuncu süperdi süper :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ben müziklerini dinliyorum şu ara .Sahnelerden kesitler de var yuptupta, eskiteceğim biraz :)

      Sil
  3. Teşekkürler öneri için, izlemediğim bir film. Mutlu pazarlar dilerim:-)

    YanıtlaSil