3/21/2021

YİNE GÜNLERDEN PAZAR

 



Yağmurlu bir İstanbul sabahından merhaba

Dün akşamdan beri devam eden , aralıksız bir yağış var. Hava sıcaklığı da düştü, oldukça kasvetli . Dışarıda ki rüzgar hava boşluklarında ıslık çalıyor. Uyuşukluk ve tembellik  yapıyor bu havalar. Oysa Mart'ın ilk günlerinde güneşli havada şehrin ilk manolyaları ve laleleri arz-ı endam ediyordu. Hoş, lalelerin çoğu topraktan yeni filizlenmişti ama bir kısım yerlere hazır, yetişkin laleler dikilmişti. Çayırlarda açmış yabani çiçekler , güzel ve aydınlık hava ile birlikte dinçlik ve tazelik hissi veriyordu. Mart kapıdan baktırır, kazma kürek yaktırır deyişi ile tekrara düştük yine. Kar yolu gözleyenler bile var :)


Hafta sonu yasaklarımız yarıya düştü. Cumartesi hurra (!) deyip tıklım tıklım yapmak şehri serbest ama Pazar cızzzz :)  Kontrollü diye yola çıktığımız her şeyin kontrolsüzce devam ediyor oluşu ve bunu  gerçekleştirme hususunda ki becerimiz sahiden çok ilginç. 


90'lar da izlediğim bir film vardı. Beetlejuice  nam-ı diğer Beter Böcek. Tim Burton imzalı. Ne kadar keyifli ve fantastik bir filmdi o öyle. Genç bir çift bir araba kazasında ölmüştür . Hayalet olduklarını anlamaları uzun sürmez. Evleri satışa çıkarılınca , yeni ev sahiplerini evden kaçırmak için  Beter Böcek'ten yardım isterler. Beter Böcek sahiden çok beter bir şeydir :) Yardım istediklerine bin pişman olur çift. İzleyenler için güzel bir nostalji, izlemeyenler için keyifli bir pazar filmi önerisi. 






Youtube'dan bol bol pasta , börek videosu izliyorum ama yapmıyorum. Nasıl bir bataktır bu bilmiyorum ama bir girdim, çıkamıyorum. Karbonhidrat açlığı çekip,  depresyonda mıyım diye hafiften yokluyorum kendimi. Arada bir de öneriler çıkıyor haliyle. Dikkatimi çeken önerilerden biri Loudingirra Özdemir. 100 ülkede 100 türkü söylemek gibi bir hedef belirlemiş ve ülke ülke dolaşıyormuş. Hedefini gerçekleştirip gerçekleştirmediğini kontrol etmedim ama insanlar ne hoş hedefler koyuyor diye pek bi imrendim. Yay burcunun gezme faaliyetlerine düşkün olup , çeşitli ve ne yazık ki kuvvetli sebeplerle gerçekleştirememesi çok bi hüzünlü ve  enerji emici, biliyor musun blogcum. Yollar Seni Gide Gide Usandım , türküsünü çok  güzel seslendirmiş ve şu sıralar çok sık dinleyip , eşlik ediyorum bu türküsüne. Hiçbir yerlere gidemezken , usanacak yolları bırak yola dahi çıkamazken  ironik elbet :) ama türkü çok bi çok iyi. Dinlemek için  tık,tık


Türk dizilerinden çok bahsetmemişim, onu fark ettim :) . 


Menajerimi ara dizisine bakıyor- dum, kim bilir kaç vakittir bakmıyorum. Uyanış dizisine bakıyor-dum o da su kaynatmaya başladı, iki,üç  bölümdür bakmıyorum. Uzun ömürlü olmuyor benim dizileri seyretmem, o kesinleşti. Birkaç bölüm içinde aynılaşıyor hikaye , haliyle aynı şeyi izlemek istemiyor insan ve kaçınılmaz son, diziyi bırakış :)


Maraşlı abiye bakıyorum, aslında babam ile birlikte bakıyorum. O bakmaya devam ettikçe sanırım ekranda açık olacak dizi ama daha bölüm sayısı çok olmadığı için aynılaşmadı henüz hikaye.


Teşkilat dizisine bakıyorum, bölüm 3 olacak.2.bölüm baya bir saçmalık oldu. Gizlice girilen ve acilen çıkmaları gereken evde oturup bi kahve keyfi yapmadıkları kalmıştı mesela. Sonra bir telaş aman yakalanacağız vs. Birkaç bölüm daha şans vereceğim, bir de başrol oyuncuların eski dizilerinden mevcut kimyası da var :)


Zweig'in okunmayı bekleyen 5 kitabı var, henüz başlayamadım .Okuma modunda değilim şu aralar pek. Bloglardan hoş film önerileri var , film izlemeye de elim gitmiyor . Bu kısımlar biraz bekleyecek gibi görünüyor.


Takvime ( ay takvimi) şöyle bir baktım da, Şaban'ın 8'i olmuş. Ramazan ayının gelmesine hepi topu 20 gün kadar kalmış ( + 1 ya da 2 ) Şu zaman gerçekten çok tuhaf bir kavram. Yer yer sıkıntıdan ya da depresyonumsu hallerden geçmiyor desek de sudan bile hızlı geçiyor ya hu. 


Şu kadarcık şeyi yazmam bile bir sürü zaman aldı. Dışarısı hala kasvetli ve yağmurlu. Ruhum da aynı şekilde kasvetli ve karamsar. Gidip 2 toz alayım. Biliyor musunuz, belli bir yaşa eriştiğiniz vakit :) bu temizlik olayı meditasyon gibi oluyor. Parkeleri ve camları değil de üzerinize düşmüş olan kasveti ve buğuyu temizlemiş oluyorsunuz. Zihninizi boşaltıyorsunuz. Gerçekten bak :) . Anneme zamanında ne kadar çok söyleniyordum halbuki, anneee yaaa  , diye. Bak bir de bu var. Zaman geçtikçe anneye daha çok benziyorsunuz .İlginç :)


18 yorum:

  1. İyi ve keyifli pazarlar dilerim :) Her şeyden ne güzel bahsetmişsiniz tam bir pazar yazısı olmuş, içtenlikle okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim 😊 keyifli ve mutlu pazarlar diliyorum ben de.

      Sil
  2. Mart ayı genelde son bir soğuk yapıp bahara merhaba diyor ve sanırım o soğuk günler, bu günler:-)) Dün kısa süreli Ankara'ya gidip geldim ve inanın yolda dört mevsim yaşadım, bildiğiniz kar yağışı vardı:-) Evde şu an dört kuşak bir arada ve inanın her akşam 1 dizi ve reklam arası başka diziler var:-)) Dizi kolik olma seviyesine geldim sayılır... Keyifli pazarlar:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanırım:)
      Istanbul'dan çıkınca baslıyor zaten kar.Bizim memleketten kar resimleri alıyorum.Gece kar yağıyor, sabah her yer pamuk tarlası, ertesi gün yerde de havada da kar yok, bahçelerde de baharın ilk çiçekleri:)

      Her kuşağın da zevki, beğenisi farklı oluyor.Mükemmel uyumsuzluk :) Kardeşim bizdeydi misal, benim küçük yeğenler ayrı telden, biz kardeşler ayrı telden.Sıra yaptık biz de :)

      Reklam arası dizi olmazsa olmaz zaten , neler dönüp bitiyor hiç eksik kalmıyoruz😅 Şu var ki çoğu aman ses olsun evde kafası.Dizilerimiz de buna elverişli zaten :)

      Keyifli pazarlar size de.

      Sil
  3. hava evet yaa yağmur sovuk filan düzelir yakındaaa :) heeey yine çekersin yakında lale fotolarııı :) valla kimsenin pandemiyi taktığı yok ama fena gidiyooo :) ay beter böcek tabiii izleyim bi daha bi de ölü gelin vaar (corpse bride) :) evet eveeet evden çıkmıyoz yaa özledik gezmeyi, rahat rahat umursamadan bişeyiii :) menecerimi ara, orcinalini izlediydim bikaç yıl önce, dix pour cent, maraşlıyı çok seviyom yaa heycandan çatlıycam :) teşkilat hafta içinde netten iki bölümünü izliycem, bu akşam var çok sevdim amaaa ankaradan dolayııı :) parkları, caddeleri gösteriyo, çok seviyom ankarayıı :) bi de berlin paris filan diye gösterdikleri, yeni üniversite, güzel sanatlar üniversitesinin içi hihi :) toz almak sıkıcı yaa zor yaa :) ütü de zor ama yemek yapmak ne güzeel :) ama genelde ev işleri eveey :) elde bulaşık yıkamak çok keyifliii :) ah evet öyle küçükken kızarken filan sonra insan annesine benziyooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3 gündür ısınmak bilmiyorum ben :) Sanırım kansızlık da tekrarladı, iyice kış moduna girdim.

      Vakalar tam gaz artışa geçti.Sürü bağışıklığını deniyoruzdur belki kim bilir.Evet,evet geçsin bir an önce.

      Ölü gelin hayal meyal aklımda, ben de ona bakayım bi :)

      İstanbul ve Ürgüp dışında bir mekan , yadirgamadim değil hani 😅 koca ülke dizilerde iki şehir arasında kalmıştı.Ankara'yı hiç bilmiyorum o yüzden nasıl yutturmaya çalışırlarsa öylece yerim :)

      Ütü ömür tüketiyor, cidden bak :) bi de nevresimleri çekmek. Ve pek tabi çamaşır katlamak.Onun dışında kalan her sey bir şekilde idare edilebiliyor:)

      Sil
  4. Hem temizlik meditasyonunu keşfetmiş hem de annesine daha da benzemeye başlamış biri olarak sanırım o belli yaşa çoktan erişmişim.. Zamanın çok hızlı aktığı konusuna da kesinlikle katılıyorum. Ama tabi izafiyet de bir gerçek. Keşke sevmediğim işlerle meşgulken zaman daha hızlı aksa da sevdiğim insanlarlayken yavaşlasa. Öyle bir torpil var mıdır ki? Olsun lütfen..
    Bir de, bir yay burcunu ancak başka bir yay burcu anlar. Allah cümleten yardımcımız olsun tüm insanlar için tabi, yalnızca yay burçları için değil bu duam. Türküyü açıp dinleyeceğim şimdi, teşekkür ederim öneri için. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fark etmenin tam anlamıyla vuku bulduğu yaşlar :)

      Sahiden ne güzel olurdu, olsun bence de lütfen😊

      Amin diyorum ben de duanıza, korkuyu tetikleyen ve umutsuzluğa düşüren onca şeye karşın.

      Ben teşekkür ederim 😊 keyifli dinlemeler ve mutlu akşamlar.

      Sil
  5. Kendime güldüm. Iki toz alayım lafını hap alacak gibi anladım. Devamı da haliyle garip geldi sonra. Anlamsız gelince bir daha okuyunca anladım olayı.
    😁😁
    Hava burda da aynı. Ama bizim buranın yüksek yerlerine kar yağıyormuş. O yüzden soğuk hava günlerdir. Arada bahar havası da oluyor. Değişik. :)
    Benim birde başım ağrıyor bugün. Nedense.
    Bendende bu kadar :))
    Iyi hafta olsun Inşaallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😀 Kendi, sıradan cümlemizi (ailecek) bloga yazarsam ( ki hesap edemedim, o denli içselleşmiş) olacağı bu olur elbet..Sizi okuyunca şimdi ben de gülümsedim:)

      Evet, herbir yerde değişik havalar.Şu an da şakır şakır yağıyor yağmur.Bizim barajlar baya nasiplendi bu arada :)

      Geçmiş olsun ve hayırlı akşamlar

      Sil
    2. Uyuşuk yaaa bende sana güldüm ilahi:):)
      Valla geçen camları sildirmiştim yağmur falan mahvoldu hamdolsun..
      Kırmızı odada son birkaç haftadır yollar gide gide usandıım diye diye bende usandım o derece:):)
      Havalar güzelleşir..Güneşler açar..Baharlar gelir..aaaa bi şarkı vardı.
      Yine baharlar geleceğğkkk
      Yine ...bla bla bla :):)

      Sil
    3. Cam silme rutini hiç tutmuyor zaten. Silme işleminin 2 gün sonrası ya yağmur ya da kuş pisligi, hiç şaşmaz:) saldım cayıra yaptım şu ara.

      Sil
  6. Ramazanın gelmesine 20 gün mü kalmış :)) bende şaşırdım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle olmuş :) Kandil günleri gelince bi bekliyorsun haliyle ama böylesi yaklaştığını fark etmek , bi şaşırtıyor:) Hayırlısıyla, bereketiyle gelsin, nasiplenelim inşallah

      Sil
  7. Beter böcek sahiden beter bir şeydir yorumu gülümsetti :) 100 ülkede 100 türkü söylemek de ne güzel hedefmiş öyle. Ama asla o tarz bir hedef koyamam, sadece usulca uzaktan bakıp tebrik edip geçerim :) 100 ülke biraz ütopik bir sayı bana göre :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle, uzaktan uzağa hep, imkan fırsat olsaydı çok isterdim ama :) yapan yapıyordur muhakkak , bana olası geliyor.

      O Beter böceği defetmek için 3 kere ismini söylemek gerekiyor :)

      Sil
  8. Bugün de kar yağdı İstanbul' a, ardından güneş açtı. Havalar çok garip. :)
    Beter Böcek filmini hayal meyal hatırlıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yağdı ama, lapa lapa, pamuk pamuk😍

      Karın mutluluk ile doğrudan ilişkisi var kesinlikle, pek bi coşkulu idim dün:)

      Sil