1/04/2021

CONNECTED - BELGESEL




 


6 bölümden oluşan belgesel dizi serisi Connected ; the hidden science of everthing. Dünyada ki her şeyin, aklınıza gelen ya da gelmeyen her şeyin birbirine ilginç bağlantılar ile bağlı olduğunu ve nasıl bağlı olduğunu anlatıyor. Latif adında biri bu bağlantıların peşine düşüyor. Eğlenceli bir anlatım var, izlerken sıkmıyor.Bölümler yaklaşık 40 dakikadan oluşuyor. Belgeselin bölüm isimleri şöyle ;


  • Gözetim
  • Kaka
  • Çöl Tozu
  • Rakamlar
  • Bulutlar
  • Nükleer Silahlar


Gözetim ; Merakımızın peşine düşmek ve olup biten her şeyi gözlemlemek üzerine yola çıkıyor bölüm. Hayvanları, doğayı gözlemleyerek elde ettiğimiz istatistikler ve öğrendiğimiz muhteşem şeyler iken söz konusu insanları gözlemlemek olunca nasıl ikircikli bir tutum içine düştüğümüzü anlatıyor  ve sorgulatmaya başlıyor.


Kaka ; İnsanın görmezden geldiği , yokmuş :) gibi davranmayı seçtiği şeyi, görünür kılan ve yok saymayan kişiler ve kurumlar var bölümde. İnsan ve hayvan kakalarından binlerce yıllık ve günümüzün gizli tüm sırları  ifşalanıyor. Bu da yetmezmiş gibi evrende tek miyiz , başka yaşamlar olabilir mi ya da inşa edilebilir mi diye Ay da seneler önce fazlalık olarak bırakılmış insan kakalarına nasıl ihtiyacımız olduğunu anlatıyor.


Çöl Tozu: Çölün ortasında , kumdan başka hiçbir şeyin olmadığı, kuş uçmaz kervan geçmez türden bir yerde balık tutmaya giden Latif , balığın ve çöl tozlarının havadaki, okyanusta ki ve yağmur ormanlarında ki yolculuğunun ayak izlerini takip ediyor.


Rakamlar: Çok eski bir logaritma kitabının ilk sayfalarının çokça yıpranırken , sonraki yapraklarının daha az yıprandığının farkına varılmasıyla oluşturulmuş Benford Yasası'nın  her şey üzerinde;  müzik, yalan söyleme, dolandırıcılık, volkanik dağlar, gezegenlerin mesafeleri  hatta  özgür irade denilen şey de bile uygulanabilirliği ve örtüşmesi üzerine çok ilginç bir bölüm. Paranoya yapabilir bu örtüşme  :)


Bulutlar : Tabiat olaylarından zarar gören insanoğlunun gözünü yukarıya, bulutlara çevirmesi ile başlayan sürecin  günümüz  teknolojisinde (internet) kullanılan bulut sistemine erişmesini, bu erişimde başımızın üzerinde dolaşan bulutları nasıl öldürmeye başladığımızı anlatıyor bu bölüm. 


Nükleer Silahlar :  İnsanlık tarihinin en acımasız ve yıkıcı şeyinin icadının diğer yandan beklenilmedik icatlara sebep olmasının hikayesi. Ay'ın nasıl oluştuğuna dair fikirler, sahte tabloların tespiti, hücrelerin yaşı  ve carbon -14 'ün yapabilecekleri. Tüm bu beklenilmedik faydalar ve durmaksızın devam eden nükleer silah yapımları ve denemeleri. 



8 yorum:

  1. hımms iyimiş not aldım tenks yuuu :)

    YanıtlaSil
  2. çok farklı bir şeye benziyor :) daha önce duymamıştım, blog okumanın faydaları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2020 yapımlı netfilikş işi:) ilginç ve farklı buldum ben de.Hepimiz öğrenip haberdar oluyoruz böyle böyle işte😊

      Sil
  3. Aldım listeye teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Not aldıım teşekkürler 🙏🏻

    YanıtlaSil