8/27/2020

IT'S OKAY TO NOT BE OKAY - KORE DİZİSİ






DİZİ KONUSU;

Ünlü bir çocuk masalı yazarı olan Koo Moon-Young sosyal ilişkilerde problemli olan biridir.Kitabını okuduğu bir programda (hastanede )  hasta bakıcı  olan Moon  Gang-Tae 'nin  otizmli kardeşi Moon Sang-Tae  yazarın ve kitaplarının hayranıdır.Abisi için yazardan imza alacağına söz veren Gang-tae ile Moon-young tehlikeli bir durumun ortasında kalırlar.



DİZİ HAKKINDA;

İnsta da sürekli önüme düşen ve kadın karakteri ile dikkatimi çeken diziydi.İzleyeceğim diye not ettiğim ve sonunda izlediğim dizi oluyor kendisi.2020 yapımlı olan ve 16 bölümden oluşan dizi bir solukta izlettirdi kendisini.Birçok dizi var izlemediğim ,bu yüzden fazla iddialı olabilir ama yine de bu senenin en iyi dizileri kategorisine üst sıralardan girip zirveye oynayabilir :) Olmuştur belki , gündemi takip etmiyorum zira:)


Nihayet kendi "Kırmızı Ayakkabı"larını bulan bir kadının hikayesi olarak start veren hikaye, içine birçok eşsiz hikayeyi de  alarak  yol alıyor.Bu serüvenin en hoş yanlarından biri de her bölüm anlatılacak bir masalın olması. Mutlu sonlu masallar değil hiçbiri ama kalbe dokunan masallar herbiri. "Zombi Çocuk" masalı çok fena ağlatıyor bi de :(


Duygusal yoğunluğu bi hayli ağır olan bir dizi. Çocukluk travmalarının kalplerde bıraktığı izleri, yetişkin bedenlerin atlatmaya güç yetiremediğini izliyoruz.Özlemlerin ve eksikliklerin  ne denli can yakıcı olduğunu. Bir de iyileşme süreci,gayretleri ,umudu ve  "gerçek yüzün arayışı" .  Arada komik ve eğlenceli durumlarda çokça var. Koo Moon-young çok acayip ve oldukça renkli bir karakter zaten:) o dikkat çekmeyecek de kim çekecekti:)


Kelebek mevzusunun geldiği nokta yeşilçam kıvamında olmuştu biraz,.Her kore işinde muhakkak geçmişten kurulmuş olan tanışıklık ve bağ ilişkisi mevcut ama anneler hususu olmasaydı iyiydi sanki .


Dizinin ost leri şahane.Beğenmediğim yok gibi. Wake up  ile I'm your psycho ayrı bir başlık  moon-young'dan ötürü  :) fakat şu iki şarkı çok çok iyi:


In Silince 



In Your Time




Diziden bir replik;

Beden dürüsttür.Fiziksel acı çekiyorsan ağlarsın.Ama kalp yalancıdır.Acı çekerken bile ses çıkarmaz. O yüzden uyurken köpek gibi inler ve ağlarsın. - Moon sang-tae



12 yorum:

  1. Ben hiç duymamışım bu diziyi ama konusu ilgimi çekti, not aldım, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. izliyceeem tımaaaams tenk yuuuuu :)

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten harika bir dizi. İlk bölümlerinin online yayınlanırken izledim ama sonra bir şeyler oldu pek izleyemedim dizi film falan ama muhakkak tamamlayacağım dizilerden biri :) Güzel incelemen için de teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli seyirler şimdiden o halde:)

      Güncel izleme işi tercihim degil pek ama bu sefer deniyorum ben de :) flower of evil'a bakıyorum, hazır 8 bölüm vardı.Hepsini bitirdim, dizi heyecanlandı bölüm yok :) benlik değilmiş güncel takip onu deneyimledim böylece:)

      Sil
    2. Vakt-i Dem, Flower Evil'a ben de bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine başladım epey gerildim izlerken sonra da keyif alamadım diye bıraktım ama şu sıralar izleme isteğim yerine gelince tekrar bakmak vardı aklımda :)

      Sil
    3. Gerilimli azıcık ama bu sayede merak ve tempo düşmedi.Onun hakkında düşündüklerimi de yazdım izledim bitti başlığında , spoilere mümkün olduğunca girmeyerek :) İlginizi çekebilir belki. Bu tarzda izlediğim ilk kore dizisi oldu flower of evil sanırım.Sevdim bu türü de :) Seversiniz umarım devamını getirince

      Sil
  4. Kore dizileri deyince nedense konusu her ne olursa olsun ilgimi çekmiyor ama güzel bir şekilde yazmışsın eline sağlık : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeni ve ilgi alanı meselesi, belki biraz da ön yargı.Ben de yapıyorum yer yer :)
      Teşekkürler

      Sil
  5. Güçlü bir kalemle özlü bir anlatım olmuş. Ellerinize sağlık. Zombi Çocuk masalının sizde ayrı bir yeri var anlaşılan. Hatırlamak istedikçe buradan okumanız beni mutlu eder.
    Zombi Çocuk
    Küçük bir köyde bir erkek çocuk dünyaya gelmiş. Soluk bir teni, büyük gözleri varmış. Çocuğu büyütürken, annesi çocuğun hiçbir şey hissedemediğini anlamış. Tek sahip olduğu bir zombi gibi yeme isteğiymiş. O yüzden köydekiler onu görmesin diye oğlunu bodruma kapatmış. Ve her gece komşulardan besi hayvanı çalarak onu beslemiş. Onu gizlice büyütmüş. Bir gece tavuk çalmış, ertesi gece keçi. Böylece yıllar geçmiş. Bir gün bir hastalık çıkagelmiş. Kalan hayvanlar ölmüş ve birçok insan da ölmüş. Hastalıktan sağ çıkanlar köyü terk etmiş. Ama oğlunu bir başına bırakamayan anne, açlıktan ağlayan oğlunu yatıştırmak için önce bacaklarından birini kesmiş sonra kollarını kesmiş. Böylece her şeyini verdikten sonra gövdesinden başka bir şeyi kalmamış. Anne son kez oğlunu kucaklayarak bedeninin geri kalanını yemesine izin vermiş. Kollarıyla annesine sıkıca sarılan çocuk annesiyle ilk kez konuşmuş:
    -Anne, sen sıcacıksın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nezaketiniz için çok teşekkür ederim 😊

      Sevgiler🌸

      Sil