4/13/2020

ETAMİN KİTAP AYIRACI - HANDMADE





Kim bilir kaç vakittir elde hazır olan malzeme ile kitap ayıracı yapacağım dedim kendime.  Nihayet yaptım, aferin bana:)

Kadınların stres atma yöntemlerinden biri el uğraşları.Çoğu kadın örgü örmenin bu işte büyük katkısı olduğunu söylüyor,ki her birine katılmaktayım.Uzun uzadıya örgüler(kazak,şal vs.) yapmadıysam da bizde lif genelde ise ovma bezi (banyo için) denilen şeylerden ördüm.Gelin görün ki eli sıkı olduğumdan parmak uçlarımı şişlerle delik deliş yaptım :) Benim stres atma yönünde ki top 1 'im etamin üzerine işlenen kaneviçe.



Elde olan malzemeleri kullandığım için ipidir ,iğnesidir para harcamadım.Sadece küçük bir miktar etamin aldım.Daha doğrusu almıştım,seneler oldu çünkü. Böyle neredeyse sene-i devriyesi olacak bir panç işim de var, du bakalım o ne zaman olacak :)

Şablonları internetten buldum,çeşit çok ama ben çizim işinde maharetliyim diyorsanız kendi çizimlerinizi yapmanız en güzeli.Ben o işe girişseydim muhtemelen senelerdir yerinde sayan niyetim birkaç seneye daha yayılmış olacaktı.Bir de çizim işinde sahiden maharetim yok ya.Pek bi imreniyorum bu yeteneğe sahip olanlara.

Malzeme listesinin içine,   etamin yumuşak olduğundan  bir miktar şekilli dursun diye ,  evde olan ve kullanılmayan plastik klasör kapaklarını ekledim. Uygun ebatta kesip, etaminlerin arasına yerleştirdim.








Çift kullanım olsun diye uzunluklarını ölçüp biçip kestiğim etaminlere iki farklı örnek uyguladım zira kendimi durduramadım :) Temiz bir dikişim olmadığı için annemden yardım istedim. Hatta işi abartıp anne etrafını da çevirir misin ,şunu yapabilir misin,püsküle ne dersin, n'oooluurr annneeee  moduna :) girip hemen hemen işin yarısını annemin üzerine yıktım.Anne-kız ortak yapım kitap ayıraçlarımız oldu böylece :)








Bir de  ben yaptım siz yapmayın !

Etaminlerin sıklıkları farklı farklı olabiliyor.Ben işin o kısmını biraz atlamışım ürün alırken.İşlediğim etamin geniş aralıklıydı,sık dokunmamıştı.Bu yüzden ayıraçlar olması gerekenden  biraz daha büyük ve geniş oldular. 

Tek bir parça kesmek ,onun her iki tarafını işledikten sonra dikiş işini yapmak daha doğru olabilirdi sanıyorum.İçeriden kenarlar dikildi,sonra üzerinden,sonra da üzeri tığla geçildi derken ,kenarları birazcık kalın gibi oldu.Rahatsız edici değil ama olmasaydı daha hoş görünebilirdi gibi geliyor.







15 yorum:

  1. ellerine sağlık bir zamanlar bende yapmıştım.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Sayarak olduğu için zihni , elden daha çok oyalıyor:)

    YanıtlaSil
  3. maşallah eline sağlık ne hoş bişi olmuş :) parmak uçlarına dikkat tabiii :)

    YanıtlaSil
  4. cezaevi işi gibi olmuş hoş duruyor emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Bugün etamin yapmak istiyorum diye düşünüyordum tam da, yazını görmek hoş bir tesadüf oldu. Yaptıkların da hoş olmuş, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok hoş bir tevafuk olmuş sahiden.Kolay gelsin o halde ve teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Etamin yapmasını hiç bilmiyorum. Arkadşım bana enjeksionlu ayraç hediye etmişti. Çok zarif. Bir emek olunca daha kıymetli benim için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel arkadaşlarımız olsun her daim.

      Oldukça basit aslında.Çarpılar yapıyor ve sayıyoruz. O çarpıların yapım aşamasını gösterdiğim resime bakarsanız ne kadar kolay olduğunu göreceksiniz siz de .

      Sil
    2. Dikkatli bakmamıştım. Eve kolaya benziyor. Denemeliyim mutlaka. Böyle zarif el işleri çok hoşuma gidiyor.

      Sil
    3. Küçük,basit örneklerle yapacağınız başlangıç hoş olacaktır.Kolay gelsin :)

      Sil
  7. Ben de bir etamin işleyiciyim aslında,,, harika olmuş elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel :) sanat eseri olan işler yapılıyor sizde yapıyorsunuzdur o halde, ben amatörce küçük işler işleyebildim sadece.Tablolora bakıp bakıp iç çekiyorum :)

      Sil