3/19/2020

WHEN THEY SEE US - DİZİ




2019 yılı Dram kategorisinde yer alan When They See Us ,gerçek bir hikayeden uyarlanmış ,4 bölümden oluşan mini bir dizi.ABD'de 80'lerin en önemli olaylarından  olan "Central Park Beşlisi" olayı,öyle ki dizinin yayınlanmasıyla birlikte istifaları da peş peşe getirmiş.


DİZİNİN KONUSU;

 Harlem'li 5 genç

Antron McCray,Kevin Richardson,Yusef Salaam,Raymond Santana ve Korey Wise


Central park'ta koşu yapan genç bir kadına yönelik cinsel saldırı suçlaması ile suçlanan ,yaşları 14 ile 16 arasında olan çocuklardır.Çocuklar masum olduklarını söylese de,soruşturmayı yöneten kişiler tarafından çoktan suçlu ilan edilmişlerdir.Masum yere hapis yatan bu çocukların yaşadıkları ve maruz kaldıkları kötü olaylar ile suçsuzluklarına dair verdikleri mücadele anlatılmaktadır dizide.




DİZİ HAKKINDA;


-Dizi oldukça etkileyici ve sarsıcı.Anlatılan hikayenin gerçek oluşu ise çok daha farklı kılıyor durumu.Fazlasıyla hikaye içine çekiyor izleyiciyi haliyle


-Trump, o zaman da aynıymış,elini her şeyin içine ,tıpkı bugün olduğu gibi , pohpohlayarak karıştırıyormuş.


-Adalet ( !? )dedikleri şeyin kan dondurucu karanlık gerçekliğini gözler önüne seriyor hikaye.


-Son kısımda hikayenin gerçek kahramanlarının resimleri ve onların şu an neler yapmakta olduğu da aktarılıyor.Güzel bir incelik olmuş.


-Geç kalan adalet,adalet değildir .(nokta) Son da minnak bir gözyaşı da dökmedim değil hani..





 Bir replik;


-O ayak seslerini dinlemeye devam et canım..O, benim..seni eve götürmeye geliyorum

-Dünyada ki herkes benden nefret ediyormuş gibi geliyor

-Öyle geldiğini biliyorum ama seni herkesi telafi edecek kadar çok seviyorum.Tüm gün tek yaptığım ,seni sevmek.Asla yalnız olduğunu düşünme.Bu süreci seninle birlikte yaşıyorum

Sen ağlıyorsun,ben de ağlıyorum,

Sen kızıyorsun,ben de kızıyorum

Sen korkuyorsun,ben de korkuyorum

Sen özgürsen,ben de özgürüm

Sen ve Ben,her daim....




 2.bölüm sonu (etkileyici sahne sıralamasında ilki bu olur süphesiz )










10 yorum:

  1. Etkileyci bir diziydi gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizinin en güzel yanı,yıllar sonra olayda parmağı bulunan kişilerin istifalarını beraberinde getirmesi.,Bulabildiğim tek haber buydu ama istifayla kalmamıştır iş umarım .

      Sil
  2. tamamdır not alındı, teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
  3. Bu sıra listeme sürekli dizi ve film önerisi yazıyorum. Ne zaman izlerim bilinmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de uzun süre önce başladım.Dizi-film listesi,kitap listesi..minik minik dönüşler yapıyor olsam da listemdekilere bitecek gibi görünmüyor :) Zamanı gelince olur nasılsa diyelim o vakit..

      Sil