3/07/2020

GÜNEY KORE SEÇME FİLMLER





Güney Kore dizilerine bir vakitler aşina olsam da izlediğim filmlerin sayısı bir elin parmaklarını geçmiyordu.Onlardan da açıkçası memnun kalmamıştım.Diziler daha güzeldi:)  Parasite'nin pek bi çok beğenilmiş olmasının  etkisi ile Güney Kore'ye dair bir şeyler izlemek istedim. Geçmiş kötü deneyimi unutup konuları ilgimi çeken birkaç filmi seçtim ve  tek bir başlık altında toplamaya karar verdim.

5 film seçtim kendime.Parasite mi? o , bi gitti daha gelmiyor nete geri.Geri geldiğinde , izleme isteğim duruyorsa hala yerli yerinde, bi bakarım yine:)




1987 : WHEN THE DAY COMES

1987 yılında Park Jong-Chul adında ki bir üniversite öğrencisi polis tarafından tutuklanır.İşkenceye maruz kalan genç öldürülür ve üzeri kapatılmaya çalışılır.Mavi ev denilen teşkilat kendisini kanunların üzerinde görmekte ve yaptığı her kanunsuz işin ,sözde ülke yararına olduğunu söyleyip halkı baskı altında tutmakta.Öldürülen gencin davasının ,tıpkı diğerlerinde olduğu gibi kolayca kapatılmaması için elini taşın altına koyan savcı,doktor, öğrenci grupları,gazeteciler ve gardiyanlar artık gördükleri karşısında susmayacaklardır.

Gerçek bir olaya dayanarak kurgulanmış olan hikaye oldukça etkileyici . Yer yer ağlatıyor da.(Dayanıklıysanız bilemem tabi:) ben direncimi yitirdim baya bir vakittir çünkü  ) Filmin sonunda o dönem yaşanan olayların gerçek görüntüleri,öldürülen öğrencinin gerçek resimleri,ondan geriye kalan hatıralar, askeri yönetimin halkın güçlü iradesi ile geri adım atmak zorunda kaldığı ve böylece seçimlerin yapılma kararı alındığı bilgisi aktarılıyor.

***

BE WİTH YOU

Woo-Jin eşini kaybettiğinde oğlu ile baş başa kalır.Annesinin oğluna bıraktığı bir hikaye de  bulut diyarına giden anne penguenin yağmur mevsiminde,gizlice yağmur trenine binip yavru penguenin  yanına gidişi anlatılmakta.Bu yüzden Ji-Ho da annesinin yağmur mevsiminde yanına geleceğine inanmakta ve sabırsızlıkla beklemekte.Annenin ölümünden 1 yıl sonra yağmur mevsimi başlar ve Soo-ah oğlunun yanına döner fakat hafızasını kaybetmiştir.


Fantastik Drama olan filmin çok hoş olduğunu söylemeliyim.Tebessüm ettirdi,içeriğinde ki fantastik unsurları sırıtmadan izlettirdi,finale doğru oldukça şaşırttı ve pek tabi gözleri nemlendirmeyi ihmal ettirmedi.Güzel ve sıcacık bir sevgi filmi.

***

INNOCENT WİTNESS

Soon -Ho maddi sıkıntılar çeken,alzheimer hastası babasıyla birlikte yaşayan,büyük bir avukatlık şirketine yakın zamanda katılmış bir avukattır.Bu şirket kötü imajını silmek için bir davayı ücretsiz olarak üstlenir ve davaya henüz kirlenmemiş olarak nitelediği avukat Soon - Ho 'yu görevlendirir.Bunu yaparken biraz kirlenmenin başarı için gerekli olduğunu da sürekli söyler.Yaşlı bir adam evde ölü bulunmuş ve suç onun her türlü hizmetini gören , bakıcısı olan kadının üzerine atılmıştır.Avukat masum olduğuna inandığı kadını savunurken,olayın tek görgü tanığı otizmli 15 yaşında ki genç bir kız olan Ji-Woo'dur.


Oldukça güzel bir farkındalık hikayesi var filmin içinde öncelikle. Ji-Woo ile iletişim kurmanın yollarını denerken avukat izleyiciye öğretici olurken , otizmli birine bakış açısının anbean nasıl değişime uğradığını ve zaten,aslında her insanın aynı değil,birbirinden farklı olduğu gerçeğinin altının çizildiğini yine  avukatın üzerinden izliyoruz. Öte yandan ilerleyen bir mahkeme süreci var ve bu da gayet güzel seyrediyor film içinde.

***

MISS GRANNY

Ağzı bozuk,biricik oğluna pek bi düşkün bir babaanne.Genç nesil yaşlılık olayına  acımasızca değerlendirmelerde bulunuyor.Yaşlılar kendi aralarında pek bi ilginçli.Babaanne ,birlikte yaşadığı ailesi tarafından,geçici bir süre yaşlıların kalacağı bir yere yerleştirilmek istenince,çok üzülür.Yol üstünde gördüğü bir fotoğrafçıya girip,daha da çirkinleşmeden,tabutunun önünde taşınacak güzel bir fotoğrafı olsun diye ,son bir kez resim çektirmek ister.Babaanne fotoğrafçıdan çıktıktan sonra artık 80 yaşlarını devirmiş bir kadın değil,20 li yaşlarında bir genç kızdır.

Film de komik pek çok unsur ,sahne ve diyalog var, eğlenceli.Öte yandan hüzünlendiren sahnelerde var.Buna rağmen bu film,yukarıda bahsettiğim filmler kadar geçerli not alamadı benden.Daha çok orta halli bir filmdi.Süresi biraz daha kısa tutulsa idi,biraz daha derli toplu olsaydı ortalamanın üstüne çıkabilirdi gibi geliyor.


***

SİWORAE ( II MARE )

Genç bir mühendis adayı yeni taşındığı evinde ki posta kutusunda bir mektup bulur.Mektup daha önce burada yaşadığını yazan ve gelecek mektuplarının belirttiği adrese yollanmasını rica eden bir kadındandır.Ancak genç mühendis o eve yerleşen ilk kişidir.Bu tuhaf durumun sebebi ise daha sonra anlaşılır.Farklı zamanlarda yaşayan bir kadın ve bir erkeğin mektup arkadaşlığına dönüşen hikayesidir film.

Sandra Bullock ve Keanu Reeves'in başrolü paylaştıkları The Lake House  filminin orijini imiş bu film.Filmi izlemiş ve hoş bulmuş olan ben , dedim ki ekran önünde duygusal işlerde bu koreliler daha iyiler .Dizilerde sabit :) Sevdiğim filmin orijini çok daha iyidir diye başladığım film hayal kırıklığı oldu.Ortalamanın altında bir film oldu benim için.Temposu  ağır , filmin herhangi bir duygusu yok ve oldukça boşlukları var filmin. Hollywood versiyonu bu orijinde ki boşlukları oldukça iyi doldurmuş ,yaptığı bir takım değişiklik ve bağladığı final ile çok daha güzel kılmış filmi.

***




5 yorum:

  1. aaa sadece be with you yu biliyom çok sevdim ağladım. ay bu da bak faydalı yazı olduuu hint filmleri gibi. saol yaa. lake house da güzel ama orcinali daha iyidir tabeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. So Ji Sub imiş başrolde ki be with you da..ilk görüşte tanıyamadım ,halbuki en popüler oppam dı bi aralar hyun bin ile :)

      orijinali iyi değil deep..benim için zaman kaybı oldu....The lake house yı sevmiştim ben :)

      Sil
  2. Benim için durum 3 iyi film,1 orta şeker,1 güzel olmayan şeklinde kore sineması:) bazı öneri filmler vardı yüksek imdb li fakat konularını çekici bulmadığım için yanaşmadım izlemeye:)

    YanıtlaSil
  3. Hiçbirini izlemedim desem😇😇. Çok teşekkürler liste için. Bugün ziyaretime gelmişsiniz, sağolun. 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de teşekkür ederim,bu hoş iade-i ziyaret için :)

      Sil