1/08/2020

FOR SAMA - BELGESEL (2019)




Ölmekten korkuyorum ama beni daha çok korkutan şey seni kaybetmek.
Sama,anlamanı istiyorum.Baban ve ben neden böyle seçimler yaptık.
Neyle savaşıyorduk?

Waad Al-Khateab

***


Waad , Halep üniversitesine gitmek için ailesinin yanından ayrılırken 18 yaşında olan genç bir kız.Arap baharı Suriye ye sirayet ettiğinde ,kendi deyimi ile devrim başladığında iktisat 4.sınıfta .Elinde bir kamera ile olup biten her şeyi kameraya alıyor.Tüm bu süreçte hep sokaklarda.Daha sonra bir hastanede çekimlerini yapmaya devam ediyor.Oradaki insanlarla bir aile gibi oluyorlar.Her şeyi birlikte yaşıyorlar.Acıları,hüzünleri,sevinçleri ,korkuları.Birlikte savaşıyorlar üzerlerine düşen bombalara karşı.


Waad ,Halep de olup biteni dünyaya göstermek ,burada ki insanların seslerini duyurmak için çektiği görüntüleri sosyal mecralarda paylaşıyor..Bulunduğu hastane de doktor olan Hamza ile evleniyor.O da yabancı basın kuruluşlarına sürekli katılıyor ve yaşananları dünyaya duyurmak için elinden geleni yapıyor. Bu sırada bir de kız çocuğu sahibi oluyorlar.Adı Sama.Bundan sonra da çektiği görüntülerin merkezi kızı oluyor.



Halep'ten çıkarıldıkları zaman İngiltere'ye gidiyorlar ve  çektiği tüm görüntüleri derleyerek bu belgeseli hazırlıyorlar.Britanya Bağımsız Film Ödüllerinde(BİFA)  4 ödül ile ödüllendiriliyor belgesel.



Savaşın ,haber kanallarında birkaç dakikalığına gösterilen haberler kadar olmadığını gösteriyor belgesel.Tüm vahşetin ve acımasızlığın  ,onca çaresizliğin içinde ,hayatta kalmak ve devam etmek adına insanların gülümseyen çehrelerine ,birbirlerine yaptıkları şakalara,canlı ve ayakta tutmaya çalıştıkları umutlarına şaşırmıyor değil insan.


Binlerce lanet ve gözyaşları ile izledim belgeseli.Gözlerimi çevirdim yer yer görüntüleri görmemek için ama gözlerimi çevirmiş olmam değiştirmiyor olup bitenleri.


Küçük bir erkek çocuğu ,kağıttan kesme oyun arkadaşları yapmış ve onları arkadaşları ile özdeşleştirmiş.Ve şöyle söylüyordu arkadaşlarına ne söylemek istersin sorusuna ; Beni burada yalnız bıraktığınız için Tanrım sizi affetsin!


Bu sözün altında ezilir dünya...



4 yorum:

  1. hımm pikiş izlerim, irandan kaçırılan filmler gibi demekki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onu bilmiyorum bak :)

      Sil
    2. var büssürü film böyle yaa, ülkelerindeki baskı rejiminden kaçırılan. hemen hatırlamadım isimlerini ama hatırlayınca sölücem :) iran idi özellikle :)

      Sil
  2. Evet,izlemesi kolay bir belgesel değil ama kesinlikle haberdar olmak gerekir.Keşke olmasa ve yaşanmasa bu vahşet,keşke:(

    YanıtlaSil