10/19/2019

UÇTU UÇTU , KELEBEK UÇTU






Çocukluğumun en popüler oyunudur bu...uçtu uçtu

işaret parmağı ile yere dokunulur ve uçan her şey için parmak yukarıya kaldırılır. Oyunculardan biri söylemeye başlar;

uçtu,uçtu,uçtu.....kuş uçtu
uçtu,uçtu,uçtu.....kelebek uçtu
uçtu,uçtu,uçtu.....kedi uçtu

dııııttttt...yanlış...kedi uçmaz:) parmağını havaya kaldıran yandı , oyundan çıktı :)



uçanlar içinde en göz alıcısı , en naifidir kelebekler. Görüldüğü yerde istemsiz olarak peşine düşülür,hipnotize etmiş gibi...yine peşine düştüğüm bir vakit kanatlarından yakalayıverdim kelebeği.Çocuktum..çok mutlu olduğumu hatırlıyorum..koşup kelebek yakaladım demek ve o güzel canlıyı gösterebildiğim herkese göstermek istiyordum.Kelebeği getirdim, kanatlarını bırakıverdim,bıraktığım yerden uçamadı..ne olduğunu anlamamıştım.. sonra bir baktım kanatlarının o güzel renkleri artık yok, ellerime baktım,renkleri ellerime bulaşmış.. o gün anladım kanatlarından tutulan kelebekler yaşamıyor, ölüyor.. ondan sonra da hiç bir kelebeği tutmaya çalışmadım.. Gözden kayboluncaya kadar izledim,takip ettim sadece..her kanat çırpışlarında yüzümde gülümseme..

Sonra baktım baharın en güzel zamanındayım..her yerde uçuşan kelebekler..ne yaptım,anı ölümsüzleştireyim diye aldım telefonu elime ,resimlerini çekmeye başladım.Başlamasına başladım da ,işin bu denli zor olacağını hiç hesaba katmadım:) Kedi nasıl usul usul yaklaşır ya avına ,ürküp kaçmasın diye...işte aynen öyle yaptım:) ne kadar sessiz ne kadar hareketsiz durmaya çalışsam da yine de beceremedim..telefonu biraz yaklaştırayım derken uçup gitti hepsi.

Misal ,bal sarısı bir kelebeğin peşine öylesine düşmüşüm ki bir baktım ardıma,tek başıma kalmışım.Yanımda olanlar  "doktor elleşmeyin ,kendi haline bırakın dedi"  muamelesi çekmişler bana ve yollarına devam etmişler :) iyi tırmanmışım tepeyi.. sonra da koşa koşa aşağı inip yola çıktım ve yetiştim onlara....alacağı olsun ,onca uğraşa bir pozu çok gördü bana sarı kelebek....neyse, en azından poz vermekten çekinmeyen bir kaç kelebek buldum.Güneş açısını hesap edebilseydim keşke...acemilik zor zanaat mirim:)
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder