10/25/2019

ŞARKILARLA İNGİLİZCE ÖĞREN



İngilizce öğrenme yolunda yaptıklarımı yer yer paylaşıyorum burada .Bu sefer onlardan birini hem de en keyiflisini paylaşacağım .


Şarkılarla ingilizce öğrenme konusunda çokça hevesli ama bir o kadar da başarısız denemelerim oldu zira tavsiye edilen şarkılar hep hızlı telaffuz edilen ya da nağmesi çok olan şarkılardı.Açıkçası normal bir seyir içinde olanlar da bile çokça takılıp kaldım .Yoksa pek bi isterim somebody that i used to know'u(gotye)  bilip ,söyleyip,anlamayı  ama önce yavaş adımlarla yürümeyi öğrenmek lazım:)
İşte bu sebeplerden ,şarkılarla ingilizce öğrenme tavsiyeleri hep havada kaldı.Ama ne yaptım,azmettim:) çokça karıştırdım youtube'u ve sonunda istediğim gibi şarkılar bulabildim.




Temel seviye ingilizce(a1-a2) için ideal ,arada ki if'li mevzular da çok  sorun çıkarmayan türden.Yapıyı bilmeseniz de basit cümleler olduğundan anlaşılma hususunda sorun çıkarmıyor:).Sakin ,tane tane söylenen ,nağmesi hemen hemen hiç olmayan ,kelimeleri ve telaffuzları anlaşılabilen ,temiz okunuşlu şarkılar buldum.Kelimelerde ulama yaptıkları yerde bir miktar  zorlandığımı da itiraf ediyorum :)


Öyle birden olacak işler değil bunlar,malum..zamanla,dinleye dinleye,anlaya anlaya oturacaktır hepsi. Bir de kulağıma hoş ve güzel gelen ,beğendiğim şarkılar oldu bu bulduğum 6 şarkı. Ben gibi yolun başında olanlar için faydası olacağını umuyorum.Öyle  bir-iki  sefer dinledim olmadı demek yok:) tekrar tekrar dinlemek,bir de sözlerini de görüp okuyarak çalışmak  lazım..Sonrası çorap söküğü gibi zaten :)  O halde ne diyiyoruz?


 Learn English with songs :)




Calum Scott, you are the reason








I wanna grow old with you -westlife

bir bölümünde biraz hızlı okuyor ama o kadarcık olsun :)

 güzel bir animasyon 





beautiful in white- shane filan

ve bir tane daha :):)

daha sevimli hale geliyor şarkılar bu animasyonlarla :)






you are my sunshine-elizabeth mitchell






all i want - emma bale

if'ler B1 dersi olsada,aşağıda görüldüğü gibi gayet  anlaşılır örnekler:)





how long will i  love you -ellie goulding





Sizin de önereceğiniz şarkılar varsa,yorum kısmını boş bırakmayın lütfen :)



NOT: Yayından birkaç gün sonra yapılan eklemedir


Böyle de ( tık,tık  ) güzel bir siteye denk geldim.Şarkılarla ingilizce öğretme yolunda oldukça güzel içerikler var.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder