10/19/2019

İNGİLİZCE - BEGİNNER




Yeni bir dil öğrenme şevkimin yerli yerinde olduğunu ve bu yüzden  İngilizce kursuna yazıldığımı daha önce  ifade etmiştim.Aralık ayı gibi başladığım kursta ilk evreyi(A1 seviye)  nihayet tamamladım ve ikinci evre için (A2) kolları sıvadım. Olurda başım dara düşerse yaban ellerde aç -susuz kalmam çok şükür:)

Öncelikle gördüm ki benim  iyi - kötü dediğim temel yerinde yokmuş, virane olmuş çoktan.İçine girenin tepesine yıkılırmış ama   kendinden haberi yokmuş.Sonracığma baktım ki aklımda kalanlar da hep error veriyor.Hal böyle olunca ilk hafta  sudan çıkmış balıktan daha feci bir durumdaydım. "My name is" bile diyemez oldum,onu azıcık dedim bu sefer   "how old are you" da sınıfta ki taşınmazlara bakar  buldum kendimi, kafa bildiğiniz kilit ,buhar kaynatıyorum :)  
Darbe ağırdı, kaldıramadım. Çooook uzun süre geçince öğrencilik hayatımın üzerinden ve o çooook uzun süre İngilizceyi  olduğu yere gömüp bıraktığım için ,bir de üstüne  bu travmatik hali yaşayınca "ne yapıyorum ben" diye söylendim bolca. Neyse ki oyun bozanlık  yapan iç sesimi bastırdım ve içinde bulunduğum hal   bir sonraki hafta normale evrildi, evrilmeseydi kendimden iyice şüphe edecektim :) Sınıfa alıştım, hocanın anlatım tarzına alıştım, "sakin,sakin "  moduna kendimi aldım. Böylece işler normale döndü.

Hiçbir dersi kaçırmadım  ve bu en önemlisiydi.Birbirini tamamlayan konular ardı ardına veriliyordu böylece zincir tamamlanıyordu.Bir dersin eksikliği sonraki dersin  anlaşılması hususunda sıkıntıya sebep,bu yüzden  devamlılık şart

En zorlanacağım konunun alfabe ve tarih okumaları olacağını tahmin bile edemezdim:)

Oradan geliyor en acayibinden  "how do you spell your name?"  ve sen söyleyemiyorsun :) Ondan sonra  peşine "what is the date? " ekleniyor ve bu hal hecelemenin bünyede oluşturduğu hasar   x2  demek:)Zamanlarda   şu iki mevzuda çektiğim işkenceyi çekmedim yahu:)


to be,simple present tense,past,simple past tense,present continuous tense,be going to derken A1 bitti gitti. Öyle bitti gitti demekle olmuyor aslında ama konum paylaş denilirse sonuç bu:)  Dersler ile yetinmek yetersiz  o yüzden konunun daha iyi anlaşılması ve örnek çeşitliliği için internet bulunmaz nimet


Faydalandığım linkler:


dersimizingilizce.com diye şahane bir site var mesela.Çokça faydalandım.Özellikle ben gibi yeni başlayanlar için ideal.Tüm dersler konu başlıkları halinde ekli misal ve her ders için bir çok örnek var.Üstelik konu bittiğinde ,hemen ilgili konunun alt sayfasında kendinizi test edebilmenizi sağlayan bir quiz sistemi var.Boşlukları doldurun ve cevapları kontrol edin kısmını tıklayın.Soruların tüm yanıtları sizin verdiğiniz yanıtın hemen yanında beliriyor,doğru ve yanlışlarınızı size işaretleyip gösteriyor.Site çok kapsamlı,ben yeni öğrenci olduğum için gramer kısımlarında dolanıyorum şu sıralar


video eğitim.Bu da youtube üzerinde olan bir kanal.Sırf İngilizce ile sınırlı kalmayıp bir çok dil üzerine eğitim videoları var.En temelden konu anlatımları da var elbet fakat benim takip ettiğim kısım onlar değil.Kelime bilmemek en büyük sıkıntı ve bu kanalda "en çok kullanılan, en yaygın olan"  başlıkları altında fiiller,sıfatlar,dizi-filmlerde sık duyulan kalıplar vs diye şahane listeler hazırlanmış.Hangi kelimeyi öğrenmeliyim kabızlığı çeken herkes için kesinlikle ideal bir kanal


Bu seviyede ki en büyük eksikliğim dinleme kısımları ne yazık ki:( Kelime dağarcığı kıt,bilgilerde yetersiz olunca "anlamasanız bile İngilizce dizi izleyin,şarkı dinleyin" tavsiyeleri uygulayabildiğim tavsiyeler olamadı. Onun yerine a1 seviye küçük paragraflar ve okuma parçaları buldum internetten  ve daha çok okuduğumu anlama kısmına odaklandım.A2 de ise bu eksikliğimi kesinlikle gidermek ve bu mevzuya yoğunlaşmak zorundayım.İşin tuhafı basit paragrafları sınıfta okurken anlayıp,benzeri nitelikte bir paragrafı İngiliz biri söyleyince anlamamak:) bu ne yaman çelişkidir böyle?

Bu eksikliğimi gidermek için  bulduğum ama henüz çalışmalara başlayamadığım bir site var ,listenaminute.com Küçük okuma metinleri  var hem yazılı hem sesli.

Sözün özü önümde daha uzun bir yol var, Bana kolay gelsin ,çok çok kolay gelsin :) Şu blogda İngilizce döktürdüğüm zamanlarda gelsin(amin)










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder