1/13/2022

HATIRALARDAN BİR YAPRAK DÜŞTÜ




Henüz okula başlamamıştım. Bir akrabamızı ziyarete gitmiştik. Çocukluk ya , kardeşim ve kuzenlerim ile sokakta oynarken bir anlaşmazlığa düştük. Sonra da işi kaçma-kovalamaca oyununa çevirdik. Bütün gücünle koşup kaçıyorsun ve bu iş çok keyifliydi:) Üstelik en hızlı koşan (ya da kaçan :) ) diye de tescilleniyorsun. Bulunduğumuz yerin yokuş olması sebebi ile hızımda da ciddi bir artış var elbet ve ben bu hale aldanıp, arkama hiç bakmadan koşmaya devam ettim. Sonra ya yoruldum ya da aklıma dank etti, işte orası muamma. Durdum ve arkama baktım. Arkamda ne kardeşim ne de kuzenlerim var, bulunduğum yer ise gittiğimiz yerden çok farklı. Etraf kalabalık ama çok korktuğumu hatırlıyorum .Önüme baktım ve koşmaya devam ettim, sanki ne kadar çok koşarsam bildiğim sokaklara o kadar çabuk ulaşacakmışım gibi. Sokaklar belli bir yerden sonra ayrılıyor tabi ,ben de rastgele bir sağa bir sola doğru yönümü çevirip devam ediyorum koşmaya.


Nihayet dar sokaklardan çıkıp ferah bir caddeye ulaştım. Arabaların geçişine aldırmadan kendimi karşımda duran parka attım. Evimiz parka yakın bir yerdeydi ama bu park hiç tanıdık gelmedi. Bir müddet yürüdükten sonra bizim mahallede oturan iki çocuk gördüm .Benden büyüklerdi, kim olduklarını bilmiyordum ,bildiğim tek şey o çocuklar ile aynı mahallede oturuyordum. Kolay kolay yaklaşamadım yanlarına, çekingen bir çocuktum ama onlardan uzağa da gitmedim, nasıl olsa döneceklerdi eve. Ben de peşlerinden gidecektim. 


Parkın karşısında küçük bir kahvehane vardı. Masaları kaldırımın üzerine konulmuş, insanlar güneşli havanın altında oturuyordu. Bir tane yaşlı amca vardı, masadan kalkıp yanıma geldi. Halimden ,tavrımdan, bir başıma oluşumdan durumu fark etmiş .Bana adımı, nerede oturduğumu falan soruyor. Sorularına cevap verebildim mi hatırlamıyorum ama ısrarla o iki çocuğu gösterip "onlarla aynı mahallede oturuyorum" diyordum. Yaşlı amca elimden tuttu ve o çocukların yanına götürdü. Durumu anlatıyor, nerede oturuyorlarsa oraya gidelim diyordu ama çocuklar hiç oralı olmadı, umursamadılar  bile. Birkaç kez söyleyince, çocuklar da yön gösterdi sanırım . Elimi sıkı sıkıya tuttu amca ve parkın içinde bir yöne doğru yürümeye başladık.


Bir müddet yürüdük ve sonra gördüm ki kendi parkıma yetişmişim. Meğer annem bizi hep belirli bir alana getiriyormuş ve ondan öteye hiç götürmemiş. Arada binalar olunca da ben oynayıp eğlendiğimiz alanı fark edememişim. O andan itibaren ben de büyük bir heyecan ,biraz da korku tabi. Anneme ne söyleyecektim? Israrla yaşlı amcaya ;


- ben burayı hatırlıyorum, burayı biliyorum ,artık evime gidebilirim


diyordum ama amca hiç beni dinlemedi, Evime çok az bir mesafe kaldı, ben yine  ısrarla söyleniyorum;


-amca biliyorum burayı giderim artık  ben


o da ben gibi ısrarlı, bırakmıyor. Yaşı da baya vardı amcanın  ,yavaş yavaş yürüyordu. Oysa kahvehane de ondan çok daha dinç ve genç duran amcalar da vardı.


Mahalleye yaklaştık. Kapımızın önünde annem, halam, komşular .Beni aramışlar, eve dönmüşümdür belki diye gelip bakmışlar. Yeniden arayışa çıkacakları sırada yetişmişiz biz yanlarına.


-Amca bak annem orada ,giderim ben yanına ,bırak artık elimi


diye söylüyorum ama amca hala "olmaz ,beraber gideceğiz" diyor. Kapımızın önüne kadar geldik, Anneme teslim etti beni, ondan sonra elimi bıraktı ve gitti. Annem kızmadı bana, düşündüğüm gibi olmadı. Ben de tüm korkularımdan ve heyecanımdan arınmış, mutlu olmuştum .Bir de sarılmıştım sıkı sıkı anneme. Bir daha böyle bir şey yapmak mı? Söz konusu bile olamaz :) Bu şekilde yapmadım ama çok kayboldum be blogcum.Bir kısmında kardeşim de vardı.Evde iki çocuk, ikisi de yok.Annem ve babamı çok üzüp, yollara düşürmüşüm.Bazen düşünüyorum, içe dönük ve haddinden fazla mesafeli insanlara yaklaşımımın ardında tüm bu kayboluşlar olabilir mi ?
 

Dediğim gibi oldukça yaşlıydı o amca, vefat etmiştir muhtemelen. Allah mekanını cennet etsin, Kaybolan ,zor duruma düşen her savunmasız çocuğun karşısına da böyle iyi yürekli, yardımsever insanlar çıksın inşallah. (amin)


17 yorum:

  1. Günümüzde nasıl güvenilir insanlara, Allah razı olsun amcadan ve eğer vefat ettiyse Allah Rahmet eylesin 🙏 Kaybolma nasıl bir duygu iyi bilenlerdenim.. Çocukken kaybolduğum pazardan sonra bu yaşımda bile pazara gitmekten nefret ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şekilde etkisi hayat boyu sürüyor demek ki :) güven duygusu tamir edilemez biçimde zarar gördü ne yazık ki :(

      Sil
  2. Ben küçükken ormanın içinde lojmanlarda oturuyorduk, o ormanın içlerinde kaybolmuştum ben de. Bağıra bağıra ağlamaya başlamıştım, sesimi duyan bir işçi eşi duyup gelmişti. Elimden tutup götürmüştü lojmanlara, hala unutamam..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel ve iyi niyetli insanların sayısı artsın inşallah, kolay kolay unutulmuyor sahiden.

      Sil
  3. Ben küçükken kayboldum mu hatırlamıyorum sanki ama kızkardeşim kaybolmuştu pazar yerinde.Polisler bulup anons yaptırmıştı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatırladıklarım var, polis arabalı bir hatıram da dahil ama onda bizimkilerin tepkisi neydi hatırlamıyorum.Bir de hatırlamadıklarım var, bizimkiler anlatıp duruyor.Nasipli imişim demek ki , neler neler oluyor oysa hayatta :(

      Sil
  4. Kötü bir durum olmalı. Neyse ki amca yerine ulaştırmış seni.
    Çocukken benim de kardeşim kaybolmuştu. Mahalledeki bir bakkala girmiş, abur cubur istemiş adamdan sonra bir de ablam var ona da ver demiş. Adam da yazık ikişer tane vermiş. O sırada annem bulmuş da onu eve getirmiş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak unutmamış seni, tek başına yemeye gönlü razı olmamış :)

      Sil
  5. Çocukken kaybolmalarim meshurdu benim de onlar geldi aklıma 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi uzaktan bakınca tebessüm ettiriyor ama ürkünç bir hal.Çocuklardan ırak olsun bu hal :)

      Sil
  6. Çok heyecanlı bir kayboluş öyküsüymüş. Çocuk yaşına rağmen çok mantıklı hareket etmişsin ama. Tebrik ederim. Orası İstanbul ne de olsa. Olmadık şeyler başına gelebilirdi.
    Mesafeli yaklaşım konusunda haklı olabilirsin. Tamamen olmasa da bir miktar etkisi vardır. Yoksa bu yazının sonunda o konu aklından bile geçmezdi. Tanıyıncaya kadar mesafe koymak kötü bir şey değil zaten:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mantık mı korku mu bilmiyorum ama bildik biri ile rastlaşmak bağlıyor ister istemez.Mesafeli yaklaşım iyidir şüphesiz, dozunda pek tabi :)

      Sil
  7. Ne iyi yürekli insan. Yaptığı iyiliği tam yapmış yarım bırakmamış. Gözüyle görmüş kulağıyla duymuş ki anasına kavuştu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle sahiden, dediğiniz gibi yarım bırakmamış yaptığı iyiliği.

      Sil
  8. oyyy demekki sende de kardeşinde de bir kaybolma merakı varmış, niyeki acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizimkiler şehire yabancı,birkaç senedir buradalar.Tanıdık kimse yok, yabancılık hissi vs.çok salmazdım diyor annem sizi, onda da sürekli gözetimi altındaymışız aslında, mahallede de çocuklar çok, oynayalım onlarla diye indiriyormus bizi ama azıcık göz temasından kaçınca biz nasıl beceriyorsak artık kayboluyormyşuz, çoğu da mahalle dışına çıkmadan fakat bir iki sefer mesafeyi baya acmışız, maalesef, ciddi korkutmuşuz anne babamızı:(

      Sil
  9. Selam, çok hoş bir blogunuz var takipteyim :). Rica etsem sizde bloguma bi göz atıp en altta bulunan 'Okuma Listene Ekle' kısmından blogumu takip eder misiniz ?

    YanıtlaSil